GANGULY, Prabir and Karolína ŠKRLANTOVÁ. Methodological approach of teaching sustainability concepts to civil engineering students. In Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies: Proceedings of the International Conference on Engineering Sciences and Technologies. 1. vyd. Londýn: Taylor & Francis Group. p. 269-274. ISBN 978-1-138-02907-1. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Methodological approach of teaching sustainability concepts to civil engineering students
Name in Czech Metodický přístup výuky koncepcí udržitelnosti pro studenty inženýrského stavitelství
Authors GANGULY, Prabir (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karolína ŠKRLANTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Londýn, Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies: Proceedings of the International Conference on Engineering Sciences and Technologies, p. 269-274, 6 pp. 2016.
Publisher Taylor & Francis Group
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20101 Civil engineering
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000619
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-1-138-02907-1
Keywords (in Czech) udržitelnost; inženýrský program; stavebnictví; konceptuální model
Keywords in English sustainability; engineering program; construction; conceptual model
Tags KST1, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 21/4/2017 10:22.
Abstract
Sustainability is often overlooked in favor of other technical or humanitarian subjects in many civil/construction engineering programs. This has been noted not only by UNESCO but also by many eminent researchers in engineering education. To help address this issue, this paper presents approaches to introduce civil engineering students to sustainability issues by using a conceptual model based on the emerging issues of sustainability in the construction industry.
Abstract (in Czech)
Udržitelnost je často přehlížena ve prospěch jiných technických nebo humanitárních subjektů v mnoha inženýrských stavebních studijních programech. To uvádí nejen UNESCO, ale také mnoho významných výzkumných pracovníků inženýrského vzdělávání. Tento článek prezentuje přístupy k zavedení problematiky udržitelného rozvoje do studia stavebního inženýrství pomocí konceptuálního modelu, který je založený na rozvíjejících se otázkách udržitelnosti ve stavebnictví.
PrintDisplayed: 19/4/2024 09:29