2015
Ergonomics of integrated didactic workplaces
KUČERKA, Daniel, Roman HRMO a Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIKZákladní údaje
Originální název
Ergonomics of integrated didactic workplaces
Název česky
Ergonomie integrovaných didaktických pracovišť
Autoři
KUČERKA, Daniel, Roman HRMO a Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK
Vydání
1. vyd. ANS 2015, od s. 174-179, 6 s. 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20301 Mechanical engineering
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
ergonomie; integrované výuky oddělení; oddělení; pracovní prostředí
Klíčová slova anglicky
ergonomics; integrated teaching departmens; departmens; working environment
Štítky
Změněno: 29. 10. 2015 11:01, Mgr. Václav Karas
V originále
The aim of this paper is to introduce the reader to the issue of the ergonomics at the integrated didactic workplaces. In the paper, the authors focus on the ergonomics as a scientific discipline dealing with the regularities of human labour. In the next part of the paper describes the working environment and its importance in the integrated teaching workplaces and the elements and components of the ergonomic system and the factors of the working system are briefly discussed. The final section discusses the aspects of ergonomic design of the teaching departments in terms of the location of the didactic working place, the division of the didactic working place by the type of a task and the number of students and the technical equipment of the integrated workplaces.
Česky
Cílem tohoto příspěvku je seznámit čtenáře s otázkou ergonomie na integrovaných didaktických pracovištích. V článku se autoři zaměřují na ergonomii jako vědní obor zabývající se zákonitosti lidské práce. V další části práce je popsáno pracovní prostředí a jeho význam v integrovaných výukových pracovištích, součástek ergonomického systému a faktorů pracovního systému jsou stručně definována. Závěrečná část se zabývá aspekty ergonomického designu výukových útvarů, pokud jde o umístění a rozdělení didaktického pracovní místa podle typu úkolu, počtu studentů a technického vybavení integrovaných pracovišť.