2015
On dynamics of teaching large groups
ŠULISTOVÁ, JindřiškaZákladní údaje
Originální název
On dynamics of teaching large groups
Název česky
O dynamice velkých skupin ve výuce
Autoři
ŠULISTOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000537
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
velké skupiny; dynamika; studující; vyučující; prostředí
Klíčová slova anglicky
large class; dynamics; learner; educator; environment
Změněno: 15. 10. 2015 15:13, Mgr. Václav Karas
V originále
This paper deals with the dynamics in large classes. Class size is a continuing subject of discussion in the educational sector. Although there have been changes in the educational systém, unfortunately, it still has to deal with certain issues. These issues include financial difficulties, as well as a lack of time, a shortage of qualified staff, and the lack of premises in order, to conduct the teaching. These factors influence the way of teaching and the learning process, the dynamics within a class, and the attitudes of students and educators to each other and their environment. This article focuses on the dynamics of large classes as a means of creating a learner-supported environment.
Česky
Příspěvek se zabývá dynamikou ve velkých třídách. Počet žáků ve třídě je předmětem diskusí ve vzdělávacím sektoru. I když došlo ke změnám ve vzdělávácím systému, bohužel se musí vypořádat s určitými problémy, jako jsou finanční potíže, stejně tak nedostatek času, nedostatek kvalifikovaného personálu, nebo vzdělávací instituce nedisponují dostatečným množstvím učeben. To vše ovlivňuje výuku a učení samotné, dynamiku ve třídě, vztah vyučujících a studujících a životní klima. Příspěvek se zaměřuje na dynamiku velkých skupin jako prostředek pro vytvoření podněcujícího prostředí.