J 2015

Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice

CHLÁDEK, Petr a Dana SMETANOVÁ

Základní údaje

Originální název

Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice

Název anglicky

Use of multiple choice tests in mathematics

Autoři

CHLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Dana SMETANOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000513

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

testování studentů; testy s výběrem správné odpovědi; pravděpodobnost

Klíčová slova anglicky

testing of students; multiple choice tests; probability

Štítky

Změněno: 14. 9. 2015 13:11, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Článek se věnuje testování studentů matematiky pomocí testů s výběrem správné odpovědi. Jedná se o využití jedné části e-learningu používané u studentů kombinované formy. Je zde popsána metodika tvorby takových testů, která je následována statistickým vyhodnocením a rozborem úspěšnosti studentů. Jsou zde prezentovány nejčastější typy chyb v testech. Je diskutována vhodnost tohoto typu testování zejména u studentů kombinované formy vysokoškolského studia.

Anglicky

The paper concerns the case of multichoice tests in mathematics. We present the use of one of the e-learning part used by students of the combined form. The construction such a test is described here. Final part analyses successfulness of students and statistical evaluation of testing. In the paper there are presented the most common types of errors in tests. We discussed the appropriateness of this type of testing, especially for students of the combined form of higher education.