2014
Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching
SOMR, Miroslav a Lenka HRUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching
Autoři
SOMR, Miroslav a Lenka HRUŠKOVÁ
Vydání
Studia Edukacyjne, Poznaň, Adam Mickiewicz University Press, 2014, 1233-6688
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
standardizace; vzdělávací třídy; filozofie vzdělávání; Národní Herbartova společnost
Klíčová slova anglicky
standardization; educational classes; awakening interest; philosophy of education; National Herbart Society
Štítky
Změněno: 20. 8. 2015 11:04, Mgr. Václav Karas
V originále
Herbart’s scientific educational theory pointed to the fact that the application of pedagogical ideas in educational practices would brought a guaranteed outcome with a regular, mathematical precision. Herbart he was personally aware that this system contains the danger of formalism and unilateral intellectualism and therefore he endeavored, in theory, to overcome the concept of educational learning. This emphasis, however, was neglected by his pupils and followers.
Česky
Abstrakt: Herbartova vědecká teorie vzdělání poukázala na fakt, že aplikace pedagogických ideí ve vzdělávací praxi přinášela spolehlivě garantovaný výstup a to až s matematickou přesností. Herbart si byl osobně vědom, že tento systém obsahuje nebezpečí formalismu a unilaterálního intelektualismu, a z tohoto důvodu se snažil, teoreticky překlenout koncept vzdělávacího učení. Nicméně, tento důraz byl jeho žáky a následovníky opomenut.