D 2015

Laboratories and their advantage in practices

KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia, Roman HRMO, Daniel KUČERKA a Ján KMEC

Základní údaje

Originální název

Laboratories and their advantage in practices

Název česky

Laboratoře a jejich výhoda v praktikách

Autoři

KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia, Roman HRMO, Daniel KUČERKA a Ján KMEC

Vydání

1. vyd. Lomza, Present Day Trends of Innovations 5 : sborník příspěvků, od s. 262-273, 12 s. 2015

Nakladatel

Printing House of Lomza State University of Applied Sciences

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20301 Mechanical engineering

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-83-60571-35-4

Klíčová slova česky

laboratoře; speciální učebny; jazykové laboratoře; výukové prostředky; předmět

Klíčová slova anglicky

laboratory; special classrooms; language laboratories; teaching means; subject

Štítky

Změněno: 9. 6. 2015 11:17, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The laboratory is equipped with the material didactic means, which provide the better understanding of the curricula. Sometimes these means are not transferable or they require the special conditions for operating with them. The first part the article shows the possible equipment, advantages and disadvantages of the laboratories. In the second part the authors discuss the questionnaire survey on the use and feelings in the laboratories. Up to 97,2 % of respondents said that the laboratories are used at the addressed schools for teaching the vocational subjects. The survey also shows that this method of teaching makes the teaching more useful, more appropriate and important. These laboratories are modernized at schools and school lesdership attaches the great importance to them, because the teaching in addition in close to the practice and makes the students immediately usable for the practical life.

Česky

Laboratoř je vybavena didaktickými prostředky, které poskytují lepší pochopení osnov. Někdy tyto prostředky nejsou převoditelné, nebo vyžadují zvláštní podmínky pro práci s nimi.První část článku ukazuje možné vybavení, výhody a nevýhody laboratoří. Ve druhé části se autoři diskutují o dotazníkové šetření o využívání a pocity v laboratořích. Až 97,2% respondentů uvedlo, že laboratoře jsou použity u oslovených škol pro výuku odborných předmětů.Průzkum také ukazuje, že tento způsob výuky je výuka mnohem užitečnější, vhodnější a důležitější. Tyto laboratoře jsou modernizovány ve školách a školských lesdership přikládá velký význam pro ně, protože výuka navíc v blízkosti praxi a dělá studenti bezprostředně využitelné pro praktický život.