HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ. Materiálne vyučovacie prostriedky a ich využívanie vo vysokoškolskej výučbe (Teaching material resources and their use in undergraduate education). Edukcja technika - informatyka. Rzesow: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Neuveden, No 1, p. 481-489. ISSN 2080-9069. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Materiálne vyučovacie prostriedky a ich využívanie vo vysokoškolskej výučbe
Name in Czech Materiální vyučovací prostředky a jejich využití ve vysokoškolské výuce
Name (in English) Teaching material resources and their use in undergraduate education
Authors HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ.
Edition Edukcja technika - informatyka, Rzesow, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2014, 2080-9069.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) materiální vyučovací porstriedky; výuka; didaktické pracoviště; respndent; experiment
Keywords in English material teaching resources; teaching; teaching department; respondent; experiment
Tags OBC
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 29/4/2015 14:28.
Abstract
"v přispevku autori uvadzaju prožiadavky kladené na materiálne vyučovacie prostriedky a ich základé funkcie( informačná, transformačná, aktivizačná a regulačná). Poukazuje na sklenie materiálnych didaktických prostriedkov a učební do didaktických pracovisk, ktoré zvyšujú intenzitu výučby a uvádzajú rozdelenie materiálnych vyučovacich prostriedkov vo vyučovacom porcese. V prieskumnej časti článku autori dotazníkovým priezkumom zisťovali využivanie materiálnych vyučovacích prostriedkov vo vyučovacom porcese na vysokych školách a univerzitách v Českej republike (393 respondento), Slovenskej republike (208 respondentov) a v Poľsku (98 respondentov). "
Abstract (in Czech)
V příspěvku Autor uvádějí požadavky kladené na materiální vyučovací prostředky a jejich základní funkce (informační, transformační, mobilizační a regulační). Poukazuje na skelný materiálních didaktických prostředků a učeben do didaktických pracovišť, které zvyšují intenzitu výuky a uvádějí rozdělení materiálních vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu. V průzkumné části článku autoři dotazníkovým průzkumem zjišťovali využívání hmotných vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu na vysokých školách a univerzitách v České republice (393 respondentů), České republice (208 respondentů) a v Polsku (98 respondentů).
Abstract (in English)
In the paper the authors state prožiadavky placed on teaching material resources and their basic functions (information, transformation, activation and regulation). It refers to a glass of teaching material and teaching resources to teaching workplace that increase the intensity of instruction and teaching material shows the distribution of resources in the education PROCESS. In an exploratory part of the paper questionnaire Research investigated the utilization of the teaching resources in the teaching PROCESS at colleges and universities in the Czech Republic (393 respondents), Slovak Republic (208 respondents) and Poland (98 respondents).
PrintDisplayed: 20/4/2024 11:52