2014
Materiálne vyučovacie prostriedky a ich využívanie vo vysokoškolskej výučbe
HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA a Soňa RUSNÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Materiálne vyučovacie prostriedky a ich využívanie vo vysokoškolskej výučbe
Název česky
Materiální vyučovací prostředky a jejich využití ve vysokoškolské výuce
Název anglicky
Teaching material resources and their use in undergraduate education
Autoři
HRMO, Roman, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ, Daniel KUČERKA a Soňa RUSNÁKOVÁ
Vydání
Edukcja technika - informatyka, Rzesow, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2014, 2080-9069
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
materiální vyučovací porstriedky; výuka; didaktické pracoviště; respndent; experiment
Klíčová slova anglicky
material teaching resources; teaching; teaching department; respondent; experiment
Štítky
Změněno: 29. 4. 2015 14:28, Mgr. Václav Karas
V originále
"v přispevku autori uvadzaju prožiadavky kladené na materiálne vyučovacie prostriedky a ich základé funkcie( informačná, transformačná, aktivizačná a regulačná). Poukazuje na sklenie materiálnych didaktických prostriedkov a učební do didaktických pracovisk, ktoré zvyšujú intenzitu výučby a uvádzajú rozdelenie materiálnych vyučovacich prostriedkov vo vyučovacom porcese. V prieskumnej časti článku autori dotazníkovým priezkumom zisťovali využivanie materiálnych vyučovacích prostriedkov vo vyučovacom porcese na vysokych školách a univerzitách v Českej republike (393 respondento), Slovenskej republike (208 respondentov) a v Poľsku (98 respondentov). "
Česky
V příspěvku Autor uvádějí požadavky kladené na materiální vyučovací prostředky a jejich základní funkce (informační, transformační, mobilizační a regulační). Poukazuje na skelný materiálních didaktických prostředků a učeben do didaktických pracovišť, které zvyšují intenzitu výuky a uvádějí rozdělení materiálních vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu. V průzkumné části článku autoři dotazníkovým průzkumem zjišťovali využívání hmotných vyučovacích prostředků ve vyučovacím procesu na vysokých školách a univerzitách v České republice (393 respondentů), České republice (208 respondentů) a v Polsku (98 respondentů).