KUČERKA, Daniel and Milan TIMKO. viuživanie učebných pomocok vo vyučovaní na 1. stupni ZŠ v Slovenskej republike (Using of teaching aids in the primary education in Slovak Republic). 1. vyd. Nitra: EQUILIBRIA,s.r.o. 298 pp. ISBN 978-80-558-0633-4. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name viuživanie učebných pomocok vo vyučovaní na 1. stupni ZŠ v Slovenskej republike
Name in Czech Využití učebních pomůcek v primárním vzdělávání ve Slovenské republice
Name (in English) Using of teaching aids in the primary education in Slovak Republic
Authors KUČERKA, Daniel and Milan TIMKO.
Edition 1. vyd. Nitra, 298 pp. 2014.
Publisher EQUILIBRIA,s.r.o.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-558-0633-4
Keywords (in Czech) pracovní vyučování; didaktika; technické vzdělávání; školské dílny projekty na podporu technickékho vzdělávání
Keywords in English Working teaching; didactics; technical training; educational components; toured an education support technickékho
Tags OBC
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 29/4/2015 13:53.
Abstract
Cieľom príspevku je uviesť čitateĺa do problematiky využívania učebných pomocok na hodinách pracovného vyučovania a poukázať význam tohoto predmetu ako prvého kontaktu žiaka s možnosťou vyrobiť si jednoduché konštrukcie v školských dielňach. Zároveň sa v krátkosti dotýkame didaktiky predmetu pracovné vyučovanie, rozdelenia vyučovacích prostriedkova a přípravy učiteľa an vyučovanie. K využívaniu učebných pomocok na hodinách pracovného vyučovania sme využili dotazníkový prieskum. Tento ukázal ako sa využívajů učebné pomocky na vybraných základných školách v predmete pracovné vyučovanie.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky využívání učebních pomůcek na hodinách pracovního vyučování a poukázat význam tohoto předmětu jako prvního kontaktu žáka s možností vyrobit si jednoduché konstrukce ve školních dílnách. Zároveň se v krátkosti dotýkáme didaktiky předmětu pracovní vyučování, rozdělení vyučovacích prostředkůa a připravit učitele an vyučování. K využívání učebních pomůcek na hodinách pracovního vyučování jsme využili dotazníkový průzkum. Tento ukázal jak se využívá učební pomůcky na vybraných základních školách v předmětu pracovní vyučování.
Abstract (in English)
Aim of this paper is to introduce the reader to the issue of the use of teaching aids for teaching and working hours to highlight the importance of this subject as the first contact with a student the possibility to produce a simple design in school workshops. It also briefly touches upon the subject didactics of teaching work, distribution FUNDS teaching and teacher training an education. The use of teaching aids for teaching hours of work, we used a questionnaire survey. This proved teaching aids are used in selected primary schools in the subject teaching job.
PrintDisplayed: 19/4/2024 16:20