HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ. Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie (Creating professional textbooks and their evaluation). In 8. Didaktická konferencia : Zborník príspevkov. 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom. p. 83-91. ISBN 978-80-89732-01-2. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tvorba odborných učebných textov a ich vyhodnotenie
Name in Czech Tvorba odborných učebních textů a jejich vyhodnocení
Name (in English) Creating professional textbooks and their evaluation
Authors HRMO, Roman, Daniel KUČERKA and Soňa RUSNÁKOVÁ.
Edition 1. vyd. Dubnica nad Váhom, 8. Didaktická konferencia : Zborník príspevkov, p. 83-91, 9 pp. 2014.
Publisher Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-89732-01-2
Keywords (in Czech) učebnice; tvorba textů; zkušební rekonstrukce textu
Keywords in English textbook; creatin of texts; Cloze test
Tags OBC
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 29/4/2015 11:23.
Abstract
Článok sa zaoberá kategorizácia literárnych publikácií Ako súčasťou učebných pomôcok. Zároveň sa zaoberá otázkami výučby tvorby učebných pomôcok, textu metódy Hodnotenie ich. V Experimentálne casti článku predstaví Autori Výsledky Hodnotenie. V článku za Uverejnené tému Výsledku testu Strojárska technológia I. Z rekonštrukcie textu vyplynulo, Zé učebnice za čitateľná, pretože 90% študentov doplnilo 20 viac Slov pre 23 vynechaných Slov Správne.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá kategorizace literárních publikací jako součástí učebních pomůcek. Zároveň se zabývá otázkami výuky a tvorby učebních pomůcek, textů a metody jejich hodnocení. V experimentální části článku představí autoři výsledky hodnocení. V článku je zveřejněno téma výsledků testů Strojírenská technologie I. Z rekonstrukce textu vyplynulo, že učebnice je čitelná, protože 90% studentů doplnilo 20 a více slov z 23 vynechaných slov správně.
Abstract (in English)
The article deals with categorizing of literary publications as parts of teaching aids. At the same time it deals with the questions of making the teaching and learning aids of texts and methods of their evaluation. In the experimental part of the article the authors present the results of the evaluation of prapared publication for the subject of Engineering Technology I. Cloze test results showed that the textbook is legible, because 90% of students supplemented 20 and more words from 23 omitted words correctly.
PrintDisplayed: 23/4/2024 09:29