J 2014

Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke

ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Rodová príslušnosť a postoje slovenských spotrebiteľov voči značke

Název česky

Rodová příslušnost a postoje slovenských spotřebitelů vůči značce

Název anglicky

Gender and Attitudes of Slovak Consumers towards the Brand

Autoři

ŠTARCHOŇ, Peter a Dagmar WEBEROVÁ

Vydání

Marketing Science and inspirations, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014, 1338-7944

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

rod, slovenští spotřebitelé, značka, krajina původu

Klíčová slova anglicky

gender; Slovak consumers; brand; country of origin

Štítky

Změněno: 10. 2. 2015 15:03, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Príspevok je zameraný na vybrané výsledky reprezentatívneho výskumu s akcentom na vzťah rodovej príslušnosti a postojov slovenských zákazníkov voči značke. Rôznorodosť, či príbuznosť preferencií a postojov voči značkám, krajine ich pôvodu, ako aj krajine pôvodu vybraných kategórií produktov je sledovaná na základe rodových rozdielov, pričom sa vychádza z predpokladu, že pohlavie zohráva - okrem iných demografických charakteristík - jednu z kľúčových rolí v utváraní postojov voči značkám, má vplyv na nákupný rozhodovací proces spotrebiteľov, ako aj ich správanie.

Česky

Příspěvek je zaměřen na vybrané výsledky reprezentativního výzkumu s akcentem na vztah pohlaví a postojů slovenských zákazníků vůči značce. Různorodost, anebo příbuznost preferencí a postojů vůči značkám, jejich zemi původu, jakož i zemi původu vybraných kategorií produktů je sledována na základě genderových rozdílů, přičemž se vychází z předpokladu, že pohlaví hraje - kromě jiných demografických charakteristik - jednu z klíčových rolí v utváření postojů vůči značkám, má vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele, jakož i jejich chování.