SIDIBE, Karim and Libuše TURINSKÁ. Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico. In Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2014, p. 1886-1888. ISBN 978-80-87952-07-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lanasterian Monitorial System of Education in Mexico
Name in Czech Lankasterův vzdělávací systém v Mexiku
Authors SIDIBE, Karim and Libuše TURINSKÁ.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků MezinárodníMasarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014, p. 1886-1888, 3 pp. 2014.
Publisher MAGNANIMITAS
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87952-07-8
Keywords (in Czech) vzdělání; pedagogika; monitor; monitorovací systém
Keywords in English education; pedagogy; monitor; monitorial system
Tags KCJ1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 30/1/2015 15:36.
Abstract
Mexico (United Mexican States) is a large country with significant population. It is tied to Europe in many ways. One of them is the legacy of Joseph Lancaster, whose unique pedagogy was largely implemented in this Latin American country on a national level. The reasons for adopting Lancaster’s system were partly economic and partly political. It suited the new republic to form the national system of education at minimal costs while it was seen as modern and progressive. Lancaster himself was very active in both North and Latin America which made his way to Mexico significantly easier.
Abstract (in Czech)
Mexiko (Spojené státy mexické) je rozlehlá země s početnou populací. S Evropou je svázáno mnoha společnými pouty. Jedním z nich je odkaz Josefa Lancastera, jehož jedinečná pedagogika byla přijata v této latinsko-americké zemi na celostátní úrovni. Důvody pro rozšiřování Lancasterova systému byly zčásti ekonomické a zčásti politické. Systém vyhovoval nové republice k účelu vybudovat školství s minimálními náklady a zároveň byl vnímán jako moderní a progresivní. Sám Lancaster byl velmi aktivní jak v Severní tak v Jižní Americe, což značně usnadnilo vstup jeho vzdělávacího systému do Mexika.
PrintDisplayed: 27/4/2024 16:48