2014
Loyalty programs analysis in selected retail chains
KUČERA, LukášZákladní údaje
Originální název
Loyalty programs analysis in selected retail chains
Název česky
Analýza věrnostních programů ve vybraných obchodních řetězcích
Autoři
KUČERA, Lukáš
Vydání
Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, 2310-4570
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
obchodní řetězec; věrnost; věrnostní program; Česká republika; Rusko; Polsko; Německo
Klíčová slova anglicky
Retail chain; loyalty; loyalty program; Czech Republic; Russia; Poland; Germany
Štítky
Změněno: 27. 1. 2015 09:27, Mgr. Václav Karas
V originále
Loyalty programs are currently a widespread tool using by retailers to gain a loyal customer. The main aim of loyalty programs is to provide the customer an advantage for repeat purchases in particular retail units. The main aim of this article is to describe the loyalty programs importance and also to analyse and compare the loyalty programs of selected retail chains. Based on the analysis of the ten retailers with the largest turnover in the Czech Republic, Russia, Poland and Germany, it is clear that the most common type of loyalty programs are combined ones. These programs provide not only discounts (for members of loyalty club), but also other benefits. Very specific loyalty programs are offered in Germany, where a number of retail chains are grouped in one large partnership loyalty program.