2014
Finanční gramotnost ako základný pilier konkurenceschopnosti
ŠTÚR, Milan, Radka VANÍČKOVÁ a Iveta KMECOVÁZákladní údaje
Originální název
Finanční gramotnost ako základný pilier konkurenceschopnosti
Název česky
Finanční gramotnost jako základní pilíř konkurenceschopnosti
Název anglicky
Financial literacy as a fundamental pillar of competitiveness
Autoři
ŠTÚR, Milan, Radka VANÍČKOVÁ a Iveta KMECOVÁ
Vydání
1. vydání. Jihlava, Konkurence : sborník příspěvků, od s. 264 - 273, 326 s. 2014
Nakladatel
College of Polytechnics Jihlava, Department of economic studies, Proccedings of 6th annual international scientific conference COMPETITION
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-91-7
Klíčová slova česky
finanční gramotnost, konkurenceschopnost, celoživotní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
financial literacy, competitiveness, lifelong learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 9. 2015 07:42, Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA
V originále
Je veľmi dôležité, aby obyvatelia rozumeli fungovaniu domácností a osobným financiám, a tiež aby mali prehľad o možnostiach vlastného aktívneho zapojenia sa do diania v národnom hospodárstve v pozícii podnikateľov ako samostatne zárobkovo činných osôb. Preto je významné popri výchove k podnikaniu zabezpečovať tiež kvalitné celoplošné formovanie k základnej finančnej a ekonomickej gramotnosti. Bez rozvinutého finančného a podnikateľského povedomia možno len ťažko dosiahnuť, aby sa ľudia tvorivo, aktívne a zároveň kvalifikovane zapájali do trhových procesov a zabezpečovali tak efektívne fungovanie národného hospodárstva. Preto v príspevku poukazujeme na vybrané prieskumy zamerané na finančnú gramotnosť a možnosti realizácie výučby tejto gramotnosti v procese celoživotného vzdelávania.
Česky
Je velmi důležité, aby obyvatelé rozuměli fungování domácnosti a osobním financím, ale také aby měli přehled o možnostech vlastního aktivního zapojení do dění v národním hospodářství v roli samostatných podnikatelů. Bez rozvinutého finančního a ekonomického podvědomí velmi těžce a obtížně dosáhnout tvořivých procesů funkčního národního hospodářství. V příspěvku poukazujeme na vybranné průzkumy zaměřené na finanční gramotnost a možnosti realizace výuky v oblasti gramotné způsobilosti v procese celoživotního vzdělávání a učení.