D 2014

Finanční gramotnost ako základný pilier konkurenceschopnosti

ŠTÚR, Milan, Radka VANÍČKOVÁ a Iveta KMECOVÁ

Základní údaje

Originální název

Finanční gramotnost ako základný pilier konkurenceschopnosti

Název česky

Finanční gramotnost jako základní pilíř konkurenceschopnosti

Název anglicky

Financial literacy as a fundamental pillar of competitiveness

Autoři

ŠTÚR, Milan, Radka VANÍČKOVÁ a Iveta KMECOVÁ

Vydání

1. vydání. Jihlava, Konkurence : sborník příspěvků, od s. 264 - 273, 326 s. 2014

Nakladatel

College of Polytechnics Jihlava, Department of economic studies, Proccedings of 6th annual international scientific conference COMPETITION

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-91-7

Klíčová slova česky

finanční gramotnost, konkurenceschopnost, celoživotní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

financial literacy, competitiveness, lifelong learning

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 9. 2015 07:42, Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

Je veľmi dôležité, aby obyvatelia rozumeli fungovaniu domácností a osobným financiám, a tiež aby mali prehľad o možnostiach vlastného aktívneho zapojenia sa do diania v národnom hospodárstve v pozícii podnikateľov ako samostatne zárobkovo činných osôb. Preto je významné popri výchove k podnikaniu zabezpečovať tiež kvalitné celoplošné formovanie k základnej finančnej a ekonomickej gramotnosti. Bez rozvinutého finančného a podnikateľského povedomia možno len ťažko dosiahnuť, aby sa ľudia tvorivo, aktívne a zároveň kvalifikovane zapájali do trhových procesov a zabezpečovali tak efektívne fungovanie národného hospodárstva. Preto v príspevku poukazujeme na vybrané prieskumy zamerané na finančnú gramotnosť a možnosti realizácie výučby tejto gramotnosti v procese celoživotného vzdelávania.

Česky

Je velmi důležité, aby obyvatelé rozuměli fungování domácnosti a osobním financím, ale také aby měli přehled o možnostech vlastního aktivního zapojení do dění v národním hospodářství v roli samostatných podnikatelů. Bez rozvinutého finančního a ekonomického podvědomí velmi těžce a obtížně dosáhnout tvořivých procesů funkčního národního hospodářství. V příspěvku poukazujeme na vybranné průzkumy zaměřené na finanční gramotnost a možnosti realizace výuky v oblasti gramotné způsobilosti v procese celoživotního vzdělávání a učení.