CHLÁDEK, Petr and Dana SMETANOVÁ. Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice (Usefulness of elctronic testing in Mathematics). Trendy ve vzdělávání, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, Neuveden, jaro, p. 328-331. ISSN 1805-8949.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice
Name (in English) Usefulness of elctronic testing in Mathematics
Authors CHLÁDEK, Petr and Dana SMETANOVÁ.
Edition Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 1805-8949.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) matematika; testy s výběrem správné odpovědi; pravděpodobnost úspěchu
Keywords in English mathematics; multiple choice tests; probability of success
Tags KPV1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 10/7/2014 09:33.
Abstract
Článek je zaměřen na uplatnění testů s výběrem správné odpovědi při testování matematických znalostí. Jsou zde rozebrány výhody a nevýhody tohoto testování s ohledem na specifika matematiky. Tyto výhody a nevýhody jsou ilustrovány na příkladu elektronického testování v předmětu Matematika II.
Abstract (in English)
The paper deals with electronic multiple choice tests. The advantages and disadvantages of these tests are discussed with respect to the mathematical science. Mathematics has some specifics which are presented and which must be take into consideration during the testing of students.
PrintDisplayed: 21/10/2020 09:21