2014
Evaluation of the students´ attitudes and opinions on the motivational methods and teaching concepts of the education of economics
KMECOVÁ, Iveta a Robert ZEMANZákladní údaje
Originální název
Evaluation of the students´ attitudes and opinions on the motivational methods and teaching concepts of the education of economics
Název česky
Hodnocení postojů a názorů žáků na motivační metody a učební koncepce vzdělávání ekonomiky
Autoři
KMECOVÁ, Iveta a Robert ZEMAN
Vydání
1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop, od s. 116-123, 8 s. 2014
Nakladatel
B&M InterNets, s. r.o.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-260-6150-2
Klíčová slova česky
didaktické prostředky; motivační metody; koncence vyučování; učitel; efektivita vzdělávacího procesu
Klíčová slova anglicky
didactic tools; motivational methods; teaching concepts; teacher; efficiency of the educational process
Změněno: 29. 5. 2014 16:35, Mgr. Václav Karas
Anotace
V originále
Quality education is the greatest wealth for an individual and allows him the successful integration into practical life. Evaluation of the quality of teaching is therefore justified. When introducing new teaching resources and modern teaching concepts it is even more true. From this perspective, it is necessary to evaluate the teaching not only in relation to the results of the educational process but also in relation to the satisfaction of students as the main determinant in achieving high quality performance. In this article we present selected results of a survey aimed to identify the views and attitudes of students to the application of motivational teaching methods and concepts in teaching the subject of Economics. The aim was to get feedback and make recommendations how to improve the educational process. The results were obtained by the questionnaire method.