D 2014

Evaluation of the students´ attitudes and opinions on the motivational methods and teaching concepts of the education of economics

KMECOVÁ, Iveta a Robert ZEMAN

Základní údaje

Originální název

Evaluation of the students´ attitudes and opinions on the motivational methods and teaching concepts of the education of economics

Název česky

Hodnocení postojů a názorů žáků na motivační metody a učební koncepce vzdělávání ekonomiky

Autoři

KMECOVÁ, Iveta a Robert ZEMAN

Vydání

1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop, od s. 116-123, 8 s. 2014

Nakladatel

B&M InterNets, s. r.o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-260-6150-2

Klíčová slova česky

didaktické prostředky; motivační metody; koncence vyučování; učitel; efektivita vzdělávacího procesu

Klíčová slova anglicky

didactic tools; motivational methods; teaching concepts; teacher; efficiency of the educational process

Štítky

Změněno: 29. 5. 2014 16:35, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Quality education is the greatest wealth for an individual and allows him the successful integration into practical life. Evaluation of the quality of teaching is therefore justified. When introducing new teaching resources and modern teaching concepts it is even more true. From this perspective, it is necessary to evaluate the teaching not only in relation to the results of the educational process but also in relation to the satisfaction of students as the main determinant in achieving high quality performance. In this article we present selected results of a survey aimed to identify the views and attitudes of students to the application of motivational teaching methods and concepts in teaching the subject of Economics. The aim was to get feedback and make recommendations how to improve the educational process. The results were obtained by the questionnaire method.