HRUŠKOVÁ, Lenka. Úroveň cizojazyčných řečových dovedností v počáteční výuce (The level of foreign language speaking skills in teaching pupils of an early age). Online. In Cudzie jazyky a kultúry : sborník příspěvků. 1. vyd. Nitra: PF UKF Nitra, 2013, p. 81-88. ISBN 978-80-558-0462-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úroveň cizojazyčných řečových dovedností v počáteční výuce
Name (in English) The level of foreign language speaking skills in teaching pupils of an early age
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka.
Edition 1. vyd. Nitra, Cudzie jazyky a kultúry : sborník příspěvků, p. 81-88, 8 pp. 2013.
Publisher PF UKF Nitra
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-558-0462-0
Tags KCJ1, NJP_1, NJP_2, ODI
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 15/4/2014 13:30.
Abstract
Příspěvek se zabývá úrovní cizojazyčných řečových dovedností u žáků čtvrtých a pátých tříd; u těch, kteří začali s ranou cizojazyčnou výukou od 1. třídy a žáků, kteří si začali osvojovat anglický jazyk až od 3. třídy základní školy. Hodnocení úrovně cizojazyčné výuky je založeno na standardizhovaných jazykových testech anglického jazyka Cambridge Young Learners na úrovni deskriptoru A 1 Společného evropského referenčního rámce. Tento test byl zaměřen na všechny čtyři cizojazyčné řečové dovednosti: na práci s cizojazyčným textem (na gramatickou a lexikální stránku), na psaní, mluvení a na porozumění slyšenému slovu. Test Cambridge Young Learners, který byl použit pro získávání hodnot, byl formulován pro žáky od 7 do 12 let. Testování jednotlivých řečových dovedností probíhalo ve třinácti vybraných školách v České republice ve čtvrtých a pátých ročnících; původní vzorek měl čítat kolem 800 respondentů.
Abstract (in English)
This paper deals with the level of foreign language speaking skills in the fourth and fifth grade pupils who started to learn a foreign language at an early age, i.e. in the kindergarten or the first grade, and in pupils who began to learn English in the third grade. The evaluation of the foreign language teaching level is based on standardized English tests Cambridge Young Learners that refer to Al of the Common European Reference Framework level descriptors. This testing focused at all four foreign language skills: ability to work with a foreign language text (grammar and vocabulary), writing, speaking and listening comprehension. The Cambridge Young Learners Tests, that were used for data acquisition, has been specially formulated for children from seven to twelve years of age. The testing of particular language skills took place at thirteen selected schools in the Czech Republic ant the sample of respondents consisted of about 800 fifth graders.
PrintDisplayed: 28/4/2024 13:42