2013
Úroveň cizojazyčných řečových dovedností v počáteční výuce
HRUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Úroveň cizojazyčných řečových dovedností v počáteční výuce
Název anglicky
The level of foreign language speaking skills in teaching pupils of an early age
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka
Vydání
1. vyd. Nitra, Cudzie jazyky a kultúry : sborník příspěvků, od s. 81-88, 8 s. 2013
Nakladatel
PF UKF Nitra
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-558-0462-0
Změněno: 15. 4. 2014 13:30, Mgr. Václav Karas
V originále
Příspěvek se zabývá úrovní cizojazyčných řečových dovedností u žáků čtvrtých a pátých tříd; u těch, kteří začali s ranou cizojazyčnou výukou od 1. třídy a žáků, kteří si začali osvojovat anglický jazyk až od 3. třídy základní školy. Hodnocení úrovně cizojazyčné výuky je založeno na standardizhovaných jazykových testech anglického jazyka Cambridge Young Learners na úrovni deskriptoru A 1 Společného evropského referenčního rámce. Tento test byl zaměřen na všechny čtyři cizojazyčné řečové dovednosti: na práci s cizojazyčným textem (na gramatickou a lexikální stránku), na psaní, mluvení a na porozumění slyšenému slovu. Test Cambridge Young Learners, který byl použit pro získávání hodnot, byl formulován pro žáky od 7 do 12 let. Testování jednotlivých řečových dovedností probíhalo ve třinácti vybraných školách v České republice ve čtvrtých a pátých ročnících; původní vzorek měl čítat kolem 800 respondentů.