PEČMAN, Jan. Vybraná možnost zdokonalení profilace absolventů z hlediska jejich uplatnění na pracovním trhu (The selected option for profiling of students in terms of their success on the job market). In Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2014, p. 87-92. ISBN 978-80-7468-063-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybraná možnost zdokonalení profilace absolventů z hlediska jejich uplatnění na pracovním trhu
Name (in English) The selected option for profiling of students in terms of their success on the job market
Authors PEČMAN, Jan.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 87-92, 6 pp. 2014.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-063-2
Keywords (in Czech) výuka; praxe; komparace; Jan Amos Komenský
Keywords in English teaching; practice; comparison; Jan Amos Comenius
Tags LVT
Links CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 19/3/2014 14:08.
Abstract
Článek pojednává o problematice profilace absolventa a možnostech jeho uplatnění v praxi. Autor se nejprve zamýšlí nad podstatou cílů výuky na vysoké škole, kterou se snaží komparovat s Komenského zásadami výuky. Dále připojuje osobní názory, kterých nabyl v praxi při průmyslové výrobě, soukromém podnikání, stavebnictví a veřejné správě. Z těchto výchozích tezí se snaží vyvodit závěry a nabídnout jejich uplatnění při výuce.
Abstract (in English)
The article discusses the issue of profiling of students and possibilities of its application in praxis. The author first examines the nature of the objectives of teaching. Than he tries to compare with another principles of teaching. Furthermore connects personal opinions, which came into practice in industrial production, private business, construction and public administration. From these initial thesis seeks to draw conclusions and offer their use.
PrintDisplayed: 18/5/2024 17:32