D 2014

Vybraná možnost zdokonalení profilace absolventů z hlediska jejich uplatnění na pracovním trhu

PEČMAN, Jan

Basic information

Original name

Vybraná možnost zdokonalení profilace absolventů z hlediska jejich uplatnění na pracovním trhu

Name (in English)

The selected option for profiling of students in terms of their success on the job market

Authors

Edition

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 87-92, 6 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-063-2

Keywords (in Czech)

výuka; praxe; komparace; Jan Amos Komenský

Keywords in English

teaching; practice; comparison; Jan Amos Comenius

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 19/3/2014 14:08, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Článek pojednává o problematice profilace absolventa a možnostech jeho uplatnění v praxi. Autor se nejprve zamýšlí nad podstatou cílů výuky na vysoké škole, kterou se snaží komparovat s Komenského zásadami výuky. Dále připojuje osobní názory, kterých nabyl v praxi při průmyslové výrobě, soukromém podnikání, stavebnictví a veřejné správě. Z těchto výchozích tezí se snaží vyvodit závěry a nabídnout jejich uplatnění při výuce.

In English

The article discusses the issue of profiling of students and possibilities of its application in praxis. The author first examines the nature of the objectives of teaching. Than he tries to compare with another principles of teaching. Furthermore connects personal opinions, which came into practice in industrial production, private business, construction and public administration. From these initial thesis seeks to draw conclusions and offer their use.