2013
Role play and simulation in relation to learning styles
CAHA, Zdeněk a Karim SIDIBEZákladní údaje
Originální název
Role play and simulation in relation to learning styles
Název česky
Rolové hry a simulace ve vztahu ke stylům učení
Autoři
CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Karim SIDIBE (203 Česká republika, domácí)
Vydání
AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2013, 1214-4967
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/13:00000367
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
rolové hry; simulace; výukové metody; styly učení; bipolarita; NLP
Klíčová slova anglicky
role play; simulation; teaching methods; learning styles; bipolarity; NLP
Změněno: 27. 3. 2014 13:31, Mgr. Václav Karas
V originále
The teaching methods of role play and simulation primarily occur in teaching for the purpose to liven up rather dull lessons of varioussubjects. Nevertheless, the use of these methodsis not always compatible to every learning style. Some aspects of these techniques may be questionable for students preferring particular learning styles and may even be inappropriate for certain learners. A detailed analysisreveals a relation between learning styles and the teaching methods of role play and simulation. The issue of learning stylesistheoretically analyzed and particular learning styles are compared with the impacts of role play and simulation on the students participating in the lesson. The paper also indicatesthe most efficient use of the teaching techniquesin teaching ofstudents with diverse learning preferences.