JAROLÍMOVÁ, Helena. Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků (Modern Perception of Methods in Foreign Languages Teaching). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 213-219. ISBN 978-83-61401-88-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků
Name (in English) Modern Perception of Methods in Foreign Languages Teaching
Authors JAROLÍMOVÁ, Helena.
Edition 1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 213-219, 7 pp. 2013.
Publisher Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-83-61401-88-9
Keywords (in Czech) metody ve výuce cizích jazyků; e-learning; pomůcky
Keywords in English methods in teaching foreign languages; e-learning; teaching aids
Tags KCJ2, NJP_1, NJP_2
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 26/1/2014 09:15.
Abstract
Článek „Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků“ obsahuje rozbor používání různých vyučovacích způsobů, které si kladou za cíl přispívat ke zvýšení efektivity ve vyučování. K této problematice výuky byl vybrán z letního semestru 2013 předmět NJP1 (Německý jazyk první, 1. semestr) na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. V úvodu jsou popsány požadavky na studenta denního a kombinovaného studia, který se zapsal do studia tohoto předmětu. Dále se článek věnuje novému pojetí a metodám a při výuce cizího jazyka. Představuje některé materiály, které se používají k výkladu, procvičování a upevňování nově probírané učební látky a vědomostí. Také se zabývá otázkou způsobu využívání a práce s e – learningovými učebnicemi a jiných podpůrných pomůcek ke zpestření ve vyučování. Obsaženy jsou zároveň i zkušenosti z nového způsobu ověřování znalostí studentů pomocí elektronických testů. V závěrečné části příspěvku jsou shrnuty výsledky schopností a dovedností, které student získal a úspěšnost studenta při absolvování přezkoušení.
Abstract (in English)
The article includes an analysis of the use of different teaching methods which aim to contribute to increased efficiency in teaching. This problem of teaching was selected from the summer semester 2013 Subject NJP1 (German First Language, 1st semester) at the University of Technology and Business in Czech Budejovice. The introduction describes the requirements for full-time students and part-time studies, which enrolled into the study of this subject. Furthermore, the article discusses the new concepts and methods for teaching a foreign language. It represents some of the materials that are used to interpret, practice and discussed the new teaching materials and knowledge. It also addresses the issue of how to use and work - learning textbooks and other assistive devices to liven up the classroom. Included are also the experience of a new way to test students' knowledge using electronic tests. In the final part of the paper summarizes the results of abilities and skills acquired by students and students' success in passing examinations.
PrintDisplayed: 5/5/2024 04:18