SIDIBE, Karim. Teaching large groups. In MMK 2013 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. 1809-1812. ISBN 978-80-87952-00-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teaching large groups
Name in Czech Výuka velkých skupin
Authors SIDIBE, Karim.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, p. 1809-1812, 4 pp. 2013.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87952-00-9
Keywords (in Czech) large groups; teaching; communication; student centred; teaching strategies
Keywords in English velké skupiny; výuka; komunikace; orientace na studenta; výukové strategie
Tags AED_4, AED_5, AJP_1, AJP_2, KCJ1
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 9/1/2014 11:48.
Abstract
With regard to the recent trends in the Higher Education sector there has been a marked increase of student attendance in the lectures. The universities inevitably respond to this trend and address the negative aspects of the teaching of large groups. Apart from psychological aspects, such as the feelings of isolation and powerlessness, there are crucial problems in communication and class management. The universities try to mitigate such negative aspects by a use of modern communication technologies (Facebook, online student support), which attempt to make the teaching student centred. Nevertheless, an effective teaching of large groups remains a problem for the future.
Abstract (in Czech)
Vzhledem k nedávnému vývoji ve vysokoškolském sektoru dochází k nárůstu počtu studentů na přednáškách. Vysoké školy jsou nuceny reagovat na tento trend a vyrovnávat se s negativními aspekty výuky velkých skupin. Vedle psychologických aspektů, jako jsou pocity izolace a bezmoci, dochází také k zásadním problémům v oblasti komunikace a vedení výuky. Vysoké školy se snaží kompenzovat tyto negativní aspekty použitím moderních komunikačních technologií (Facebook, studentská online podpora) a zaváděním účinných výukových strategií (smíšené modely výuky), jež se snaží výuku více orientovat na studenta. Nicméně efektivní výuka velkých skupin zůstává problémem i pro budoucnost.
PrintDisplayed: 27/4/2024 22:04