2013
Teaching large groups
SIDIBE, KarimZákladní údaje
Originální název
Teaching large groups
Název česky
Výuka velkých skupin
Autoři
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, MMK 2013 : sborník příspěvků, od s. 1809-1812, 4 s. 2013
Nakladatel
Magnanimitas
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87952-00-9
Klíčová slova česky
large groups; teaching; communication; student centred; teaching strategies
Klíčová slova anglicky
velké skupiny; výuka; komunikace; orientace na studenta; výukové strategie
Změněno: 9. 1. 2014 11:48, Mgr. Václav Karas
V originále
With regard to the recent trends in the Higher Education sector there has been a marked increase of student attendance in the lectures. The universities inevitably respond to this trend and address the negative aspects of the teaching of large groups. Apart from psychological aspects, such as the feelings of isolation and powerlessness, there are crucial problems in communication and class management. The universities try to mitigate such negative aspects by a use of modern communication technologies (Facebook, online student support), which attempt to make the teaching student centred. Nevertheless, an effective teaching of large groups remains a problem for the future.
Česky
Vzhledem k nedávnému vývoji ve vysokoškolském sektoru dochází k nárůstu počtu studentů na přednáškách. Vysoké školy jsou nuceny reagovat na tento trend a vyrovnávat se s negativními aspekty výuky velkých skupin. Vedle psychologických aspektů, jako jsou pocity izolace a bezmoci, dochází také k zásadním problémům v oblasti komunikace a vedení výuky. Vysoké školy se snaží kompenzovat tyto negativní aspekty použitím moderních komunikačních technologií (Facebook, studentská online podpora) a zaváděním účinných výukových strategií (smíšené modely výuky), jež se snaží výuku více orientovat na studenta. Nicméně efektivní výuka velkých skupin zůstává problémem i pro budoucnost.