KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA. Engineering pedagogy and international society for engineering pedagogy. Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski, 2013, s. 326-335. ISBN 978-83-61401-88-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Engineering pedagogy and international society for engineering pedagogy
Název česky Inženýrská pedagogika a mezinárodní společnost pro inženýrskou pedagogiku
Autoři KUČERKOVÁ, Monika a Daniel KUČERKA.
Vydání 1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, od s. 326-335, 10 s. 2013.
Nakladatel Gliwicka Wyźsza Szkoła Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-83-61401-88-9
Klíčová slova česky inženýrská pedagogika; mezinárodní společnost pro inženýrskou; udělení mezinárodního titulu ING - PAED IGIP; publikování v časopisech IGIP
Klíčová slova anglicky engineering pedagogy; international company for engineering ; granting international title ING - PAED IGIP; published in the magazines IGIP
Štítky DPS
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 27. 11. 2014 11:19.
Anotace
The aim of this article is to introduce the reader to the problems of engineering pedagogy. Engineering pedagogy is the borderline discipline that transforms knowledge of pedagogical and psychological theories in the field of technical sciences in order to improve teaching efficiency of education of engineers . The creation of engineering pedagogy is closely associated with the founding of the International Society for engineering pedagogy(Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik - IGIP abbreviation ) at the University for Science Education ( Universität für Bildungwissenschaften ) in 1972 in Klagenfurt. We also want to highlight the entry of VŠTE Budějovice in the Czech into this society and its inclusion among the seven colleges and universities that have the same curriculum standards as IGIP and may propose to the President of the Czech National Monitoring Committee granting the internationally recognized title ING - PAED IGIP to its graduates after meeting conditions of the grant .
Anotace česky
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky inženýrské pedagogiky. Inženýrská pedagogika je hraniční vědní disciplína, která transformuje poznatky pedagogické a psychologické teorie do oblasti technických věd za účelem zvýšení didaktické účinnosti výchovy inženýrů. Vznik inženýrské pedagogiky je úzce spojen se založením Mezinárodní společnosti pro inženýrskou pedagogiku (Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik - zkratka IGIP ) při Univerzitě pro vědy o vzdělávání ( Universität für Bildungwissenschaften ) v roce 1972 v Klagenfurtu. Zároveň chceme poukázat na vstup VŠTE České Budějovice do této společnosti a její zařazení se mezi sedm vysokých škol a univerzit, které mají učební osnovy shodné se standardy IGIP a mohou navrhovat prezidentce českého národního monitorovacího výboru udělování mezinárodně uznávaného titulu ING - PAED IGIP svým absolventům po splnění podmínek jeho udělení.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 13:21