PALMOVÁ, Jana. Praktické využití aktivizujících a komplexních metod vyučování (Practical usage of activating and complex methods of teaching). Online. In Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspěvků. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, p. 63 - 70.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Praktické využití aktivizujících a komplexních metod vyučování
Name (in English) Practical usage of activating and complex methods of teaching
Authors PALMOVÁ, Jana.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspěvků, p. 63 - 70, 8 pp. 2013.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) metoda; výuka; aktivizující výukové metody; komplexní výukové metody
Keywords in English method; teaching; activating methods of teaching; complex methods of teaching
Tags KCJ2, KCJ5
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 10/9/2013 09:04.
Abstract
Text je zaměřen na praktickou část vyučovacího procesu, konkrétně na využití škály aktivizujících a komplexních metod vyučování ve vzdělávání dospělých. Uvádí strukturovaný přehled vybraných metod, přičemž vychází z kombinovaného pohledu na výukové metody dle publikace "výukové metody" (Maňák 2003) a u metod používaných při výuce podává příklady konkrétních úkolů, pomůcek a zadání vytvořených cíleně pro semináře NJP_1 a NJP_2. Vzhledem k možnostem výuky daných studijních skupin je pozornost zaměřena především na metody aktivizující, metody komplexní jsou uvedeny spíše jako doplňkové, metody klasické pro svou obvyklost zmiňovány nejsou.
Abstract (in English)
The text is focused on practical part of teaching process, concretely on wide range usage of activating and complex methods of teaching adults. It introduces structural abstract of selected methods and is based on combinated concept of teaching methods in accordance with ''teaching methods'' (Maňák 2003) and presents examples of specific tasks, aids and assignments created specially for seminars NJP_1 and NJP2, that are used for teaching. Because of possibilities of teaching introduced study groups, the attention is focused specially on activating methods. The complex methods are rather like additional. The reason of not mentioned classical methods is their commonness.
PrintDisplayed: 3/5/2024 04:48