2013
Praktické využití aktivizujících a komplexních metod vyučování
PALMOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Praktické využití aktivizujících a komplexních metod vyučování
Název anglicky
Practical usage of activating and complex methods of teaching
Autoři
PALMOVÁ, Jana
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspěvků, od s. 63 - 70, 8 s. 2013
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
metoda; výuka; aktivizující výukové metody; komplexní výukové metody
Klíčová slova anglicky
method; teaching; activating methods of teaching; complex methods of teaching
Změněno: 10. 9. 2013 09:04, Jiřina Hřebečková
V originále
Text je zaměřen na praktickou část vyučovacího procesu, konkrétně na využití škály aktivizujících a komplexních metod vyučování ve vzdělávání dospělých. Uvádí strukturovaný přehled vybraných metod, přičemž vychází z kombinovaného pohledu na výukové metody dle publikace "výukové metody" (Maňák 2003) a u metod používaných při výuce podává příklady konkrétních úkolů, pomůcek a zadání vytvořených cíleně pro semináře NJP_1 a NJP_2. Vzhledem k možnostem výuky daných studijních skupin je pozornost zaměřena především na metody aktivizující, metody komplexní jsou uvedeny spíše jako doplňkové, metody klasické pro svou obvyklost zmiňovány nejsou.
Anglicky
The text is focused on practical part of teaching process, concretely on wide range usage of activating and complex methods of teaching adults. It introduces structural abstract of selected methods and is based on combinated concept of teaching methods in accordance with ''teaching methods'' (Maňák 2003) and presents examples of specific tasks, aids and assignments created specially for seminars NJP_1 and NJP2, that are used for teaching. Because of possibilities of teaching introduced study groups, the attention is focused specially on activating methods. The complex methods are rather like additional. The reason of not mentioned classical methods is their commonness.