KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ. The use of teaching techniques at the slovak language lessons. Media4u Magazine. Ing. Jan Chromý, Ph.D., roč. 10, Mimořádné vydání - MVVTP 2013, p. 84-87. ISSN 1214-9187. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The use of teaching techniques at the slovak language lessons
Name in Czech Využívání didaktické techniky na hodinách slovenského jazyka
Authors KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Soňa RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Roman HRMO (703 Slovakia), Štefan HUSÁR (703 Slovakia, belonging to the institution) and Monika KUČERKOVÁ (703 Slovakia).
Edition Media4u Magazine, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2013, 1214-9187.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/13:00000344
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Didaktická technika; didaktické prostředky; interaktivní tabule; dataprojektor
Keywords in English Teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector
Tags KSTR3, NAM_1, NAM_2, riv13, STT_1, STT_2
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 20/8/2013 12:30.
Abstract
The aim of this article is to introduce the reader into the problem of the use of teaching techniques at the Slovak language and literature lessons by the educators from the view of students. We did the survey to find out this state in the four secondary vocational schools and two grammar schools in the Trnava region. 204 respondents participated in this research.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách slovenského jazyka a literatury pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ a dvou gymnáziích v Trnavském kraji jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 204 respondentů a jeho výsledky uvádíme v tomto příspěvku.
PrintDisplayed: 19/4/2024 13:23