2013
Obchodní podnikání ve 21. století
MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Obchodní podnikání ve 21. století
Název anglicky
Trade Business in the 21st Century
Autoři
MULAČOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), Petr MULAČ (203 Česká republika, domácí), Petra BEDNÁŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lukáš KUČERA (203 Česká republika, domácí), Vendula SIMOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Marie SLABÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, 520 s. Finanční řízení, 2013
Nakladatel
Grada Publishing
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/13:00000341
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-247-4780-4
Klíčová slova česky
obchodní podnikání; maloobchod; velkoobchod; mezinárodní obchod; chování spotřebitele
Klíčová slova anglicky
trade business; retail; wholesale; international trade; consumer behaviour
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2014 14:17, Mgr. Václav Karas
V originále
Obchodní podnikání doznalo za posledních několik desetiletí význačného rozvoje a v 21. století představuje jednu z klíčových oblastí fungování globálně propojené ekonomiky. Tato publikace nabízí ucelený výklad z problematiky obchodního podnikání a syntetizuje stěžejní poznatky z řady souvisejících oborů. Text je pro větší názornost rozdělen do pěti tematických oddílů. Část I. seznamuje čtenáře se základními pojmy a souvislostmi z oblasti obchodu, vymezuje postavení obchodních firem na trhu a nastiňuje tendence předpokládaného budoucího vývoje této oblasti. Část II. již nahlíží na problematiku optikou vlastníků a managementu, jsou zde vysvětleny nejdůležitější oblasti řízení jednotlivých činností obchodní firmy. Část III. se podrobně zabývat chováním spotřebitele a marketingovými vlivy, jimiž na něj obchodník působí. Část IV. pojednává o činnostech specifických pro obchodní firmy a o přístupech k jejich řízení a realizaci. Část V. je pak věnována mezinárodnímu obchodu a jeho klíčové roli v soudobé tržní ekonomice. Text knihy je prokládán zajímavými tabulkami a grafy, za každou kapitolou je umístěna případová studie. Výklad je dále doplněn množstvím řešených praktických příkladů.