GANGULY, Prabir. Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students. In Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, s. 130-135. ISBN 978-80-7468-055-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students
Název česky Rozvoj dovedností morálního usuzování studentů technických programů
Autoři GANGULY, Prabir.
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. od s. 130-135, 6 s. 2012.
Nakladatel Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-7468-055-7
Klíčová slova česky korupce; morální vývoj; dovednosti o morálním usuzovaní; chamtivost; inženýrské etiky
Klíčová slova anglicky moral development; moral reasoning skills; greed; engineering ethics
Štítky DPS
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 5. 4. 2013 11:00.
Anotace
The paper deals with moral reasoning skills. The author believes that greed and low degree of development of moral reasoning skills is at the heart of corruption. Taking the student body of engineering program as target group, he calls for imparting such skills to students as he believes that, such skills will help them to uphold the ethical codex of engineering profession. He recommends surveying and testing the presence of such skills among students and then imparting this set of skills either through appropriate case studies by different teachers in their respective subjects or by introducing a full blown course of ethics or engineering ethics by a multidisciplinary team.
Anotace česky
Článek se zabývá dovedností morálního usuzování. Autor se domnívá, že chamtivost a nízký stupeň rozvoje této dovednosti je hlavní příčinou korupce. Domnívá se, že rozvoj této dovednosti pomůže studentům inženýrských programů k udržení etického kodexu jejich profese. Zároveň doporučuje kontrolu a testování těchto dovedností mezi studenty a také metodický rozvoj těchto dovedností během studia a to buď prostřednictvím probírání vhodných případových studií v rámci růžných předmětů, nebo zavedením plnohodnotného kurzu etiky nebo inženýrské etiky, vyučovaným multidisciplinární skupinou učitelů.
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 15:21