2012
Motivace studentů jako nedílná součást výuky
VYSOKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Motivace studentů jako nedílná součást výuky
Název anglicky
Motivating students as an integral part of teaching
Autoři
VYSOKÁ, Jana
Vydání
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 8 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-053-3
Klíčová slova česky
motivace ve výuce matematiky; zábavné úlohy; soutěživost; dotazník
Klíčová slova anglicky
motivation in mathematics; fun tasks; competitiveness; questionnaire
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 11. 2. 2013 15:22, Jiřina Hřebečková
V originále
V příspěvku je shrnuto stručné zamyšlení nad rolí a významem motivace ve výuce matematiky a je provedena analýza dotazníku určeného studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na toto téma. Je zde podtržen význam několika aspektů, které mohou hodnotu motivace pro studenty zesílit, jako například motivace pomocí zábavných úloh, soutěží v rámci semináře, přátelský přístup učitele ke studentům a otevřená komunikace učitele se studenty, význam pochvaly a ohodnocení samotné aktivity studentů a pomoc učitele při zdůvodnění významu a využití probíraných témat. Vyplněné dotazníky sice poukazují na zájem studentů o zpestření výuky, ale běžná realita spíše naznačuje neochotu velké části studentů připravovat se na hodiny průběžně a samostatně. Tím pak snaha učitele o jejich motivaci nepadá na úrodnou půdu, protože studenti nejsou schopni s učitelem spolupracovat a motivující aktivita zcela ztrácí smysl.
Anglicky
This article is dedicated to reflection on the role of student motivation in the study of the mathematics and analysis of students' opinions on this topic.