2012
Metody praktické výuky komunikačních dovedností pro studenty bakalářských programů ekonomického směru
VYBÍRAL, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Metody praktické výuky komunikačních dovedností pro studenty bakalářských programů ekonomického směru
Název anglicky
Methods of practical exercise in communication skills when teaching students of bachelor programs majoring in economics
Autoři
VYBÍRAL, Zdeněk
Vydání
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 9 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-053-3
Klíčová slova česky
komunikační dovednosti; verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační bariéry; tréma; komunikační trénink
Klíčová slova anglicky
communication skills; oral communication; nonverbal communication; communication barriers; stage fright; communication training
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 11. 2. 2013 15:18, Jiřina Hřebečková
V originále
Autor se zabývá významem praktických cvičení při výuce komunikačních dovedností studentů ekonomických oborů. Opírá se přitom o zkušenosti z výuky na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Komunikační dovednosti se vyučují na vysokých školách ekonomického směru v různých formách. Zpravidla zahrnují také praktická cvičení. Trénink komunikačních dovedností je prováděn ve třech základních oblastech: v rétorice (verbální komunikaci), neverbální komunikaci a v oblasti komunikačních bariér. V rétorice se zaměřuje především na práci s hlasem, v neverbální komunikaci na čtení gest, v komunikačních bariérách na boj proti trémě. Praktická cvičení ve výuce nemohou nahradit specializovaný trénink. Studenti jsou však připraveni zlepšovat své komunikační kompetence a uvědomovat si potřebnost komunikačních dovedností pro úspěch v profesní kariéře.
Anglicky
The author of the paper focuses on the importance of practical exercies in communication skills lessons when teaching students who major in economics. He utilizes his experience acquired in teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. Various methods are applied in teaching communication skills at high schools of economics. They mostly also include practical exercise. Communication skills are trained in three basic fields: rhetoric (verbal communication), non-verbal communication and communication barriers. In rhetoric voice control is emphasized, in non-verbal communication students practice reading gestures and in communication barriers the focus is on suppressing stage fright. Practical exercises in lessons cannot substitute for specialized training. However, students are prepared to improve their communication competence and to realize the importance of communication skills for their professional success.