PEČMAN, Jan. Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE (Determination of learning methods for laboratory exercises of subject matter Building materials I, reflecting on the results of a survey of students' knowledge in the first semester). In Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. nestránkováno, 7 pp. ISBN 978-80-7468-053-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE
Name (in English) Determination of learning methods for laboratory exercises of subject matter Building materials I, reflecting on the results of a survey of students' knowledge in the first semester
Authors PEČMAN, Jan.
Edition České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech) stavebnictví; fyzika; stavební hmoty
Keywords in English construction; physics; building materials
Tags KST3, POS_1, SHM, TBO
Links CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 14/2/2013 10:24.
Abstract
Příspěvek se věnuje problematice výuky studentů prvního ročníku. Autor příspěvku provedl mezi studenty drobný průzkum znalostí fyzikálních vlastností stavebních hmot. Identifikoval značnou heterogenitu v jejich znalostech. Autor na tyto výsledky reflektoval návrhem alternativních výukových metod, do kterých se pokouší začlenit také motivaci studentů k prohloubení zájmu nejen o předmět Stavební hmoty I, ale také o celý obor stavebnictví. Cílem článku je publikování této činnosti k dalšímu posuzování a diskusím.
Abstract (in English)
This article deals with the problem of teaching first-year students. Author of the paper made a small survey among students knowledge of physical properties of building materials. He identified considerable heterogenity in their knowledge. Author on these results reflects by using of alternative teaching methods, in which attempts to integrate the motivation of students to deepen the interest not only of the subject Building materials I, but also the entire in construction industry. The aim of this article is to publish activities to further assessment and discussions.
PrintDisplayed: 2/5/2024 00:46