MARŠÍK, Martin. Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí (Use of internal grant programmes as a motivation for students to connect theoretical education with practice more intensively). In Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. p. nestránkováno, 6 pp. ISBN 978-80-7468-053-3. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí
Name (in English) Use of internal grant programmes as a motivation for students to connect theoretical education with practice more intensively
Authors MARŠÍK, Martin.
Edition České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 6 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech) motivace; student; interní grant; reálný výzkum
Keywords in English motivation; student; internal grant programme; research
Tags KEM7, PEK1
Links CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 11/2/2013 15:37.
Abstract
V článku jsou rozebrány motivační prvky, které působí na studenty vysokých škol. Zvláštní důraz je kladen na využití interních grantů, které umožňují aktivní zapojení studentů do vědecké činnosti. Tato spolupráce je užitečná jednak pro řešitele interního grantu (většinou pedagoga), tak i pro studenta. Toto propojení umožní studentovi aplikovat získané teoretické znalosti v reálném výzkumu. Přínos pro studenta je tedy jiný než při jeho klasickém zapojení do výrobního procesu v podnicích, kde studenti získávají zkušenosti v rámci tzv. praxe.
Abstract (in English)
The paper discusses motivation that influences university students. It focuses on using internal grant programmes that enable active participation of students in scientific research. Such participation is useful for both a researcher (usually a teacher) and a student. It enables students to apply their knowledge of theory in real research. The benefit for students is different than in case of participation in the production process in companies where students are trained as a part of their practical training process.
PrintDisplayed: 20/4/2024 09:49