CAHA, Zdeněk. Reflexe prvních zkušeností z elektronického testování v rámci výuky cizích jazyků na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (The Reflection of the First Experience with Electronic Testing in Foreign Languages Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice). In "Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání" (6.6.2012) a "Požadavky praxe" (5.6.2012) : sborník příspěvků. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. nestránkováno, 8 pp. ISBN 978-80-7468-053-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflexe prvních zkušeností z elektronického testování v rámci výuky cizích jazyků na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích
Name (in English) The Reflection of the First Experience with Electronic Testing in Foreign Languages Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice
Authors CAHA, Zdeněk.
Edition 1. vyd. České Budějovice, "Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání" (6.6.2012) a "Požadavky praxe" (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech) elektronické testování, výuka cizích jazyků na vysoké škole; reflexe zkušeností; analýza pretestů; německý jazyk
Keywords in English electronic testing; foreign language teaching at university; experience; reflection; nalysis of pre-testing; German language
Tags KCJ1, KCJ2, KCJ4, KCJ5
Changed by Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 11/12/2013 15:07.
Abstract
První část následujícího příspěvku je věnována prvotní reflexi získaných zkušeností ze zavádění elektronického testování znalostí studentů na Katedře cizích jazyků na Vysoké škole technické a ekonomické. Jsou sumarizovány dosavadní výhody i nevýhody spojené s tímto krokem, přičemž celkově je zavedení tohoto druhu testování vnímáno katedrou velmi pozitivně. Druhá část potom sumarizuje zkušenosti z pretestování studentů, které je od zimního semestru akademického roku pro studeny povinné pro následné zapsání předmětu cizí jazyk. V závěrečné části příspěvku jsou analyzovány výsledky pretestu z předmětu Německý jazyk první.
Abstract (in English)
The first part of the following contribution deals with the initial reflection on the experience from the implementation of the students' knowledge in electronic testing at the Department of Foreign Languages at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The current advantages and disadvantages connected with this step have been summarised, while the implementation of this type of testing has been perceived by the Language Department as very positive. The second part summarizes the experiences of the students during the pre-testing phase, which is compulsory for their registration beginning in the winter semester of the 2012-2013 academic year for the courses of foreign languages. In the final part of this paper, the results of the German language pre-tests have been analyzed.
PrintDisplayed: 28/4/2024 00:23