2012
Odkaz díla Jana Ámose Komenského a výukové metody rolových her a simulací
SIDIBE, KarimZákladní údaje
Originální název
Odkaz díla Jana Ámose Komenského a výukové metody rolových her a simulací
Název anglicky
TheLegacy of the Works of Jan Amos Comenius and the Teaching Methods of Role Play and Simulation
Autoři
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, od s. 57-63, 7 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-048-9
Klíčová slova česky
Komenský; spontaneita; vývoj; výuka; simulace; rolové hry
Klíčová slova anglicky
Comenius; spontaneity; development; teaching; simulation; role play
Změněno: 21. 1. 2013 11:23, Mgr. Václav Karas
V originále
Jan Ámos Komenský je stále inspirativní v současné době a proto jeho dílo i nyní vzbuzuje zaslouženou pozornost. Tato práce se vrací k jeho odkazu a zkoumá, jak výukové metody simulací a rolových her souvisí s myšlenkami Komenského, jaké jsou styčné plochy mezi těmito technikami a idejemi velkého českého myslitele a v kterých oblastechtyto metody naplňují myšlenkový odkaz zakladatele moderní pedagogiky. Cílem práce je charakterizovat aktuální odkaz Komenského, poukázat na jeho aktuálnost a ukázat jeho vztah k dnešní době. Rovněž je vyvinuta snaha vystihnout relevantní charakteristiky výukových metod simulací a rolových her a analyzovat je ve vztahu k myšlenkám Jana Ámose Komenského.
Anglicky
Jan Amos Comenius continues to be an inspiration in the present times and therefore his works still attract considerable attention. This piece of writing focuses on the legacy of his works with the aimto examine the teaching methods of role play and simulation and to relate them to the ideas of Comenius’. The purpose is to find out where the ideas and the techniques complement each other and how the principles of the eminent Bohemian scholar are materialized by the techniques. The other purpose of the work is to give relevant characteristics of the legacy of Comenius’ works for the modern era as well as to describe the features of the techniques of simulation and role play. The methods are furthermore analyzed with regard to Comenius’ principles of teaching.