ŠULISTOVÁ, Jindřiška. How to Manage the Classroom – Elements of the Classroom Management. In Zdeněk Caha, Jindřiška Šulistová. Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 27-30. ISBN 978-80-7468-048-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How to Manage the Classroom – Elements of the Classroom Management
Name in Czech Management třídy a jeho elementy
Authors ŠULISTOVÁ, Jindřiška.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, p. 27-30, 4 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-048-9
Keywords (in Czech) řízení třídy; plánování; výrazy používané během výuky; časová dotace pro studenty a učitele; uspořádání třídy; individuální a skupinová práce
Keywords in English classroom management, planning; classroom language; teacher and student talking time; rapport; seating arrangements; students’ groupings
Tags KCJ1, KCJ4
Changed by Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 9/9/2013 13:08.
Abstract
The paper deals with different parts of the classroom management. It draws attention to the planning in general as well as to the lesson planning. Next, the contribution deals with the importance and the impact of the classroom language. Teacher and student talking time are briefly tackled. Furthermore, rapport, body language and a tone of a voice are paid attention to, too. The last but not the least, seating arrangements and different students grouping are focused on.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá různými aspekty ovlivňující řízení třídy. Zaměřuje se na plánování jak obecně, tak se dotýká i plánování výuky, jež samotné má velký vliv na další zmíněné aspekty. Další téma je význam instrukcí užívaných během výuky, se kterými by studenti měli být seznámeni. Příspěvek se krátce zabývá časovou dotací, která by měla být určena studentům a dobou pro instrukce. Kromě toho je věnována pozornost vztahu studentů a učitelů, řeči těla, tónu hlasu a individuální a skupinové práci.
PrintDisplayed: 28/4/2024 19:22