ŠOLC, Ladislav. Zabota o ključevych klijentach v sfere prodaž i marketinga (Care of key customers in retail and marketing area). In Teoretičeskije i prikladnyje issledovanija social’no-ekonomičeskich sistem v uslovijach integracii Rossii v mirovuju ekonomiku : sbornik naučnych statej. Tjumen’: Tjumenskij gosudarstvennyj universitet. p. 311-315. ISBN 978-5-903725-58-8. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zabota o ključevych klijentach v sfere prodaž i marketinga
Name in Czech Péče o klíčové zákazníky v prodeji a marketingu
Name (in English) Care of key customers in retail and marketing area
Authors ŠOLC, Ladislav.
Edition Tjumen’ Teoretičeskije i prikladnyje issledovanija social’no-ekonomičeskich sistem v uslovijach integracii Rossii v mirovuju ekonomiku : sbornik naučnych statej, p. 311-315, 5 pp. 2012.
Publisher Tjumenskij gosudarstvennyj universitet
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-5-903725-58-8
Keywords (in Czech) kupní síla; konkurence; diferenciace; marketing; logistika; kvalita; statistika; prodej; péče; klíčový zákazník; účetnictví; zboží; turbulentní podmínky
Keywords in English key account manager; purchasing power; competition; differentiation; marketing; logistics; quality; statistic; retail; care; key customer; bookkeeping; goods
Tags KCRM1, MAR
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 13/11/2012 11:18.
Abstract
Osnovnaja funkcija v nastojaščeje vremja ograničennoj pokupatel’noj sposobnosti, trebovanija k kačestvu tovarov i uslug rastet. Konkurs javljajetsja žestkoj i silnoj, poka ne polučili uveličenije prodaž i ekonomičeskij krizis, kotoryj poražajet ne tol’ko Čechii, no po vsej Jevrope. Marketologi vse čašče prosjat ključevoj vopros: "Skol’ko stimulirovat’ spros"? Tradicionnyje sposoby sniženija cen i differenciacija produkta uže ne dostatočno i rynočnych segmentov perenasyščen tovarami vsech vidov. Sovremennyje strategii dolžny byt’ osnovany na tekuščich i kačestvennoj informacii. Sootvetstvujuščaja informacija, osobenno nomera, kotoryje dolžny buchgalterskogo učeta i personal v logistike. V marketinge ne vzimajutsja statističeskije metody (naprimer, analiz vremennych rjadov), potomu čto eti metody ne v turbulentnych uslovijach segodnjašnego želajemogo effekta. Sistemy monitoringa kompanii s točki zrenija statistiki, ili buchgalterskogo učeta, a ne trebovanijami marketinga.
Abstract (in Czech)
Hlavním rysem současnosti je limitovaná kupní síla, jejíž nároky na kvalitu zboží a služeb rostou. Konkurence je silná až vyostřená i vzhledem k sílící odbytové a ekonomické krizi, která sužuje nejen ČR, ale celou Evropu. Obchodníci si stále častěji kladou klíčovou otázku: „Jak výrazně povzbudit poptávku „? Klasické způsoby snížení ceny a diferenciace produktu již nestačí a tržní segmenty jsou přezásobeny zbožím všeho druhu. Moderní strategie musí vycházet z aktuálních a kvalitních informací. Relevantní informace jsou především čísla, která potřebují účetní a pracovníci v logistice. V marketingu se upouští od statistických metod (např. Analýza časových řad), neboť tyto metody nepřinášejí v dnešních turbulentních podmínkách potřebný efekt. Systémy sledující podnik z hlediska statistik, či účetnictví, neodpovídají marketingovým požadavkům.
Abstract (in English)
The basic note of presents is the limited purchasing power. Her rights on the goods and services quality increase. Competition is strong and sharped in view of strengthening sales and economic crisis, that pothers not only Czech Republic but all Europe too. Business men make forever the question : „How boldly activate demand ?“ Conventional manners don’t be sufficient already and market segments are supplied with goods from all over the world. Modern strategy has to flow from current and first-rate advices. Relevant advices are first such numbers, that will be for book-keepers and logistics workers available. In marketing jettisoning from statistical methods (for example time lines analysis), because those methods don’t bring by todayś turbulent conditions necessary effect. Frameworks following the enterprise in light of statistic, or bookkeeping don’t available for today’s marketing conditions.
PrintDisplayed: 28/3/2024 17:54