D 2012

Inquiry-based mathematics education in the course of mathematics for economists

NÝDL, Václav, Radka ŠTĚPÁNKOVÁ a Vivian Lee WHITE

Základní údaje

Originální název

Inquiry-based mathematics education in the course of mathematics for economists

Název česky

Informačně založené vzdělávání matematiky v kurzu matematiky pro ekonomy.

Autoři

NÝDL, Václav, Radka ŠTĚPÁNKOVÁ a Vivian Lee WHITE

Vydání

Nitra, Aplikované úlohy v modernom vyučování natematiky : zborník vedeckých prác, od s. 21-24, 4 s. 2012

Nakladatel

Karedra matematiky, Slovenská polnohospodárská univerzita v Nitre

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-552-0823-7

Klíčová slova česky

Informačně založené vzdělávání; matematické vzdělávání; vstupní- výstupní analýza; matematika aplikačních problémů

Klíčová slova anglicky

inquiry-based education; mathematic education; input-output analysis; mathematic application problems

Štítky

Změněno: 12. 5. 2014 09:00, Věra Kostková

Anotace

V originále

The paper describes some basic ideas concerning the concept of inquiry-based education (IBE - in Czech "badatelsky orientované vzdělácání" BOV) and a possible modification of this approach for university education of mathematics. We have given an example of practical experience from the course of Mathematics for Economists at the University of South Bohemia Where we applied some elements of IBE.

Česky

Článek popisuje některé základní myšlenky týkající se pojmu informačně-založené vzdělání (IBE v České republice "badatelsky orientované Vzdělávání" BOV) a případné změny tohoto přístupu k univerzitnímu vzdělání matematiky. Dali jsme příklad praktické zkušenosti z průběhu kurzu matematiky pro ekonomy na Jihočeské univerzitě, kde jsme aplikovali některé prvky IBE.