2012
Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu
SLABÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Nové trendy v cestovním ruchu a marketing cestovního ruchu
Název anglicky
New trends in tourism and marketing of tourism
Autoři
SLABÁ, Marie
Vydání
1. vyd. Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu : Nové trendy a technologie v cestovním ruchu : sborník z mezinárodní konference, od s. 229-234, 6 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-56-6
Klíčová slova česky
Cestovní ruch; marketing; event marketing; internet; ekoturismus temné cestování; couch surfing; dobrovolnické cestování; zodpovědné cestování
Klíčová slova anglicky
Tourism; marketing; event marketing; Internet; Ecotourism; Dark Tourism; Couch surfing; Volunteer Tourism; ResponsibleTravel
Změněno: 5. 11. 2012 11:47, Mgr. Václav Karas
V originále
Cestovní ruch stejně tak jako všechna ostatní odvětví byl ovlivněn celosvětovou finanční a hospodářskou krizí. Cestovní ruch je považováno za jedno z nejvíce postižených odvětví. K zmírnění dopadů hospodářské krize jsou v oblasti cestovního ruchu využívány nové trendy, které jsou spojeny nejen s rozvojem nových technologií, ale odráží i nové trendy v životním stylu. Tento článek se zabývá nejnovějšími světovými trendy v cestovním ruchu zejména, mezi něž můžeme zahrnout například ekoturismus, couch surfing, dark turismus, či zodpovědné cestování. Nové trendy cestovního ruchu se také odráží v jeho marketingu a to zejména v oblasti využívání event marketingu a nových technologií (zejména pak internetu a mobilního marketingu) v rámci marketingové komunikace.