HRUŠKOVÁ, Lenka. Effectiveness of Teaching Strategies in Primary Education. Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives. Burgas: Info Invest, 2012, vol. 10, No 2, p. 201-215. ISSN 1313-2571.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Effectiveness of Teaching Strategies in Primary Education
Name in Czech Efektivita vyučovacích strategií v primární výuce
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives, Burgas, Info Invest, 2012, 1313-2571.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/12:00000318
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) výuka na primárním stupni; kooperativní strategie; kompetitivní strategie; výukové strategie; individualizované strategie; efektivita
Keywords in English teaching in the primary sector; cooperative strategies; competitive strategies; teching strategies; individualized strategies in teaching; effectivity
Tags riv13
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 8/4/2014 11:08.
Abstract
In this paper I proceed from the the assumption that the education of young learners is significantly influenced by the teacher and his way of teaching and leading his students, and the way the students are encouraged to prepare their assignments and tasks. The research is therefore primarily concerned with differences on the level of foreign language skills of pupils at primary level, who were taught with the help of competitive, cooperative and individualized teaching strategies during their previous English language education. The research is based mainly on an quantitative methodological approach to research problems of teaching strategies and complex teaching methods, and it is also complemented by qualitative approaches. Educational environment of various primary schools is described and evaluated on the basis of the questionnaire method, on the interview method, discussions, and using free response techniques (discussions with teachers of English at primary schools, structured interviews with directors of elementary schools (audio recorded)). The conclusions were reached by empirical comparison of all data obtained from all the quantitative and qualitative methods.
Abstract (in Czech)
Ve svém příspěvku vycházím z předpokladu, že výuka žáků mladšího školního věku je výrazně ovlivňována osobou učitele a tím, , co se žáci učí, hlavně jak je učitel vede a vyučuje, jakým způsobem jsou žáci vedeni vypracovávat zadání a úkoly. Výzkum se proto primárně zabývá rozdíly v úrovni cizojazyčných kompetencí žáků na primárním stupni, kteří v průběhu dosavadní výuky anglického jazyka pracovali kompetitivními, kooperativními a individualizovanými vyučovacími strategiemi. Výzkum je založen převážně na kvantitativním metodologickém přístupu k výzkumu problematiky vyučovacích strategií a komplexních výukových metod, je nicméně doplňován i přístupy kvalitativními. Edukační prostředí různých základních škol je popsáno a vyhodnocováno na základě dotazníkové metody, na základě metody interview, besedy a pomocí techniky volných odpovědí (jedná se o besedu s vyučujícími anglického jazyka na daných základních školách, o strukturované interview s jednotlivými řediteli základních škol (nahráváno na diktafon)). V závěrech empirické části je využita komparace všech dat, které byly získány ze všech kvantitativních a kvalitativních metod.
PrintDisplayed: 26/4/2024 16:05