2012
Effectiveness of Teaching Strategies in Primary Education
HRUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Effectiveness of Teaching Strategies in Primary Education
Název česky
Efektivita vyučovacích strategií v primární výuce
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives, Burgas, Info Invest, 2012, 1313-2571
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/12:00000318
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
výuka na primárním stupni; kooperativní strategie; kompetitivní strategie; výukové strategie; individualizované strategie; efektivita
Klíčová slova anglicky
teaching in the primary sector; cooperative strategies; competitive strategies; teching strategies; individualized strategies in teaching; effectivity
Štítky
Změněno: 8. 4. 2014 11:08, Mgr. Václav Karas
V originále
In this paper I proceed from the the assumption that the education of young learners is significantly influenced by the teacher and his way of teaching and leading his students, and the way the students are encouraged to prepare their assignments and tasks. The research is therefore primarily concerned with differences on the level of foreign language skills of pupils at primary level, who were taught with the help of competitive, cooperative and individualized teaching strategies during their previous English language education. The research is based mainly on an quantitative methodological approach to research problems of teaching strategies and complex teaching methods, and it is also complemented by qualitative approaches. Educational environment of various primary schools is described and evaluated on the basis of the questionnaire method, on the interview method, discussions, and using free response techniques (discussions with teachers of English at primary schools, structured interviews with directors of elementary schools (audio recorded)). The conclusions were reached by empirical comparison of all data obtained from all the quantitative and qualitative methods.
Česky
Ve svém příspěvku vycházím z předpokladu, že výuka žáků mladšího školního věku je výrazně ovlivňována osobou učitele a tím, , co se žáci učí, hlavně jak je učitel vede a vyučuje, jakým způsobem jsou žáci vedeni vypracovávat zadání a úkoly. Výzkum se proto primárně zabývá rozdíly v úrovni cizojazyčných kompetencí žáků na primárním stupni, kteří v průběhu dosavadní výuky anglického jazyka pracovali kompetitivními, kooperativními a individualizovanými vyučovacími strategiemi. Výzkum je založen převážně na kvantitativním metodologickém přístupu k výzkumu problematiky vyučovacích strategií a komplexních výukových metod, je nicméně doplňován i přístupy kvalitativními. Edukační prostředí různých základních škol je popsáno a vyhodnocováno na základě dotazníkové metody, na základě metody interview, besedy a pomocí techniky volných odpovědí (jedná se o besedu s vyučujícími anglického jazyka na daných základních školách, o strukturované interview s jednotlivými řediteli základních škol (nahráváno na diktafon)). V závěrech empirické části je využita komparace všech dat, které byly získány ze všech kvantitativních a kvalitativních metod.