VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ and Jarmila STRAKOVÁ. Strategický management : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 159 pp. ISBN 978-80-87278-61-1. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategický management : studijní opora pro kombinované studium
Authors VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ and Jarmila STRAKOVÁ.
Edition 1. vyd. České Budějovice, 159 pp. 2010.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87278-61-1
Tags KEM2
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 7/3/2011 14:51.
Abstract
Tato učební opora je určena studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, ke studiu povinného předmětu Strategický management, který je vyučován ve vyšších ročnících bakalářského, profesně orientovaného studia.Je koncipována jako studijní pomůcka, jež doplňuje přednáškové bloky jednotlivých vyučujících. Navazuje a doplňuje učební texty z Podnikového řízení I a Podnikového řízení II, které jsou vyučovány v prvním ročníku.Cílem předložené studijní opory je seznámit studenty se základními principy a metodami strategického managementu. Účelem je předat studentům základní poznatky o strategickém řízení jak z pohledu rozvoje podnikové sféry, tak z pohledu očekávaných změn souvisejících s vědeckotechnickými a společenskými atributy 21. století. Uvedený text slouží jako předpoklad pro absolvování seminárních cvičení s projektovým zaměřením, kde pak studenti získají praktické dovednosti jak v použití metod k analýze externího i interního prostředí podniku, tak při tvorbě komplexních podnikatelských strategií a jejich implementaci v podnikové praxi. Vedle této stěžejní problematiky bude studentům podán výklad z hlediska: vývoje strategického managementu, strategického řízení, strategického myšlení a rozhodování, podnikatelské strategie, druhů, forem, vymezení základního modelu strategického managementu - prvky, vize, cíle, pozice a postupy, podniku a jeho interakce s vnějším prostředím, řízení strategických změn (rekonfigurace procesů), strategické aliance, formy a jejich utváření a trendů v internacionalizaci a globalizaci.
PrintDisplayed: 28/3/2024 18:14