HRUŠKOVÁ, Lenka. Vliv kooperativních strategií na efektivitu jazykového vyučování (The Impact of Cooperative Strategies on the Efficiency of Language Teaching). 1. vyd. Brno: Paido. 116 pp. ISBN 978-80-7315-196-6. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv kooperativních strategií na efektivitu jazykového vyučování
Name (in English) The Impact of Cooperative Strategies on the Efficiency of Language Teaching
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 116 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/10:00000209
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7315-196-6
Keywords (in Czech) cizí jazyky; jazyková výuka; efektivita kooperativních strategií; strategie vyučování; kooperativní výukové strategie; adolescence; skupina; terciární sféra
Keywords in English foreign languages; language teaching; efficiency of cooperative strategies; strategies of teaching; cooperative teaching strategies; adolescence; group; tertiary sphere
Tags RIV11
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 17/3/2011 15:00.
Abstract
Práce se zabývá rozdíly ve vícejazyčné kompetenci adolescentů, kteří v průběhu terciárního studia pracovali převážně kompetitivními metodami a těch, kteří pracovali na základě kooperace (s přihlédnutím k osobnostním předpokladům studentů). Výzkum je založen převážně na kvantitativním metodologickém přístupu k výzkumu problematiky kooperativních strategií, je nicméně doplněn i přístupy kvalitativními.
Abstract (in English)
This work puts mind to differences in a multilanguage competence of adolescents, who have been working with competent methods during a tertiary study, who has been working on a base of cooperation (with a contideration to own presumptions of students). The dissertation research is based mainly on a quantitative methodologica,approach to the research of the problem of cooperative strategies, nevertheless it is complemented with qualitative approaches too.
PrintDisplayed: 19/4/2024 00:42