VOCHOZKA, Marek. Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin (The Quality Improvement in the Sphere of Public Catering Being the Specific Form of the Distribution of Groceries). In Sto let cesty k zákazníkům. České Budějovice: Jednota, spotřební družstvo, 2008, 6 pp. ISBN 978-80-86266-21-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin
Name in Czech Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin
Name (in English) The Quality Improvement in the Sphere of Public Catering Being the Specific Form of the Distribution of Groceries
Authors VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor).
Edition České Budějovice, Sto let cesty k zákazníkům, 6 pp. 2008.
Publisher Jednota, spotřební družstvo
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/08:00000068
ISBN 978-80-86266-21-3
Keywords in English Public catering; quality; association
Changed by Changed by: Milada Komendová, učo 6169. Changed: 24/9/2010 15:53.
Abstract
V době před rokem 1989 byly podniky společného stravování řízeny centrálně a jejich činnost byla upravena jednak obecně platnými právními předpisy a jednak oborovými normami. Po Sametové revoluci došlo k privatizaci podniků jako byly například Hotely a restaurace. Jednotlivé provozovny převzali noví majitelé, ve většině případů živnostníci či společnosti s ručením omezeným. Následně byly zrušeny oborové normy a tím vlastně i významný prvek regulující kvalitu podniků společného stravování. Nicméně v průběhu posledních dvaceti let se zvýšila konkurece v oboru a jednotliví podnikatelé zjistili, že mohou uspět na trhu pouze, pokud budou nabízet to, co žádá zákazník. Proto do určité míry iniciovali a realizovali provozovatelé podniků společného stravování kvalitativní rozvoj svého oboru. Avšak nastala doba, kdy již zákazníkem požadovanou kvalitu nejsou sami schopni zabezpečit. Začínají tak vznikat sdružení typu Jižní Čechy pohostinné, která mají danný problém vyřešit. Jejich snaha je však dosud víceméně ne
Abstract (in English)
Enterprises of public catering were before the year 1989 managed centrally and their activities were regulated by general legal enactments and branch standard. After Velvet revolution companies like Hotels and restaurants were privatized. Single workplaces of public catering were taken over by new owners, small traders and limited companies. Subsequently branch standards were abandoned and so as well as significant instrument regulating quality of public catering enterprises. Nevertheless in the course of the last twenty years competition has increased and single enterprisers found out that they can be successful in the market if only they offer what customer requests. That is why the enterprisers initiated quality development in their branch. However the time when they are not able to react the requests of customers came. So they founf associations like Jižní Čechy pohostinné that should solve up the problem. Their endeavor is unsuccessful because the association did not bind their activities with ot
PrintDisplayed: 4/5/2024 23:39