J 2008

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA

Základní údaje

Originální název

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

Název česky

Několik poznámek o elektronickém obchodu s potravinami

Název anglicky

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

Autoři

SKOŘEPA, Ladislav (203 Česká republika, garant) a Marek VOCHOZKA (203 Česká republika)

Vydání

Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2008, 1211-8516

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/08:00000102

Klíčová slova česky

zákazník; spotřebite; elektronický obchod; internet; technologie

Klíčová slova anglicky

customer; consumer; ; e-shop; food; internet; technologies

Štítky

Změněno: 24. 9. 2010 14:12, Milada Komendová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá specifickou formou prodeje potravin. Řeší několik atributů spojených jednak s prodejem potravin a jednak s elektronickým obchodováním. Nejdříve popisuje zkušenosti získané zahraničními společnostmi, jako například Tesco nebo Ahold - lídry v obchodu s potravinami. Dále jsou představeny strategie a úspěchy na poli elektronického obchodování. Následující část práce je věnována nejlepším českým e-shopům. Vltava.cz a obchody z její skupiny byy hodnoceny. Jsou představeny některé výzkumy - přístupy na internet, znalost e-commerce atd. V závěru první části jsou zmíněny zahraniční e-shopy oslovující české zákazníky. V další části jsou shrnuty výhody elektronického obchodování - úspora času, otvírací doby, možnost porovnávat ceny atd. Aplikační část je věnována budoucímu elektronickému obchodu Jednoty. Ve chvíli, kdy e-shop zřizuje existující obchodní řetězec, je samotné zřízení poněkud jednodušší. Je zkoumán zákazník českých e-shopů, zejména ve vztahu k jeho preferencím. Následující č

Anglicky

The contribution concentrates on a special form of food sale. It solves several attributes of connection of food sale and electronic commerce. Firstly it describes experiences got by foreign companies like Tesco or Ahold -- leaders of food commerce. Strategies and achievements in the field of electronic commerce of theirs were introduced. Following part of the work is devoted to leading Czech e-shops. Vltava e-shop and e-shops of its group (Cybex.cz and others) were assessed. Several market researches were introduced (about number of internet accesses in the Czech Republic, about time dedicated to PC and internet, knowing e-commerce or its use in practice). In the last part of the first section are mentioned foreign e-shop targeting Czech e-commerce market. In the third part are advantages of e-shopping summarized. Time saving, opening time, goods comparisons are briefly mentioned. The application part was aimed to Jednota's future e-shop. That means that existing retail chain was chosen. So t