VŠTE:N_PEM Personální management - Informace o předmětu
N_PEM Personální management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící) - Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PEM/K4: Ne 13. 10. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, Ne 27. 10. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, Z. Caha
N_PEM/P01: St 9:40–11:10 D617, Z. Caha
N_PEM/S01: Pá 11:25–12:55 I301( spojená s I302), M. Balková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Logistika (program VŠTE, LOG) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout studentům ucelený a aktuální pohled na problematiku řízení lidských zdrojů v podnicích, se zvláštním zaměřením na sektor dopravy a logistiky. Předmět seznamuje s klíčovými personálními činnostmi a zdůrazňuje význam personálního rozměru managementu, a to jak z teoretické perspektivy, tak zejména v kontextu praktického uplatnění.
- Výstupy z učení
- Absovent předmětu: a) Zná klíčové personální činnnsti a uvědomuje si jejich dopat na výkonnost podniku. b) Je schopen aplikovat zíkané poznatky ve své manažerské praxi.
- Osnova
- 1. Trh práce
- 2. Personální management a jeho úloha v podniku
- 3. Personální strategie a personální plánování
- 4. Získávání a výběr pracovníků, adaptace pracovníků
- 5. Pracovní vztahy, vztahy organizace k odborům a ostatním orgánům a institucím
- 6. Řízení a hodnocení pracovního výkonu
- 7. Odměňování pracovníků, zaměstnanecké výhody
- 8. Motivace pracivbájl
- 9. Organizační kultura a etika
- 10. Další vzdělávání a rozvoj pracovníků, národní soustava povolání a profesní kvalifikace
- 11. Vedení personální agendy a ochrana osobních údajů, bezpečnost a ochrana zdraví při práci
- 12. Personální audit a personální controlling.
- 13. Přednáška odborníka z praxe na vybrané téma
- Literatura
- povinná literatura
- BRŮHA, D. a kol., 2022. Abeceda personalisty. Olomouc: Anag. ISBN 978-80-7554-357-8
- doporučená literatura
- KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
- VOJTOVIČ, S., 2011. Koncepce personálního řízení a řízení lidských zdrojů. Pardubice: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3948-9.
- SCHMIED, Z. a D. ROUČKOVÁ, 2018. Zákoník práce. Praha: Anag. ISBN 978-80-7554-112-3.
- URBAN, J., 2014. Řízení lidí v organizace. ČR: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7357-925-8.
- ŠUBRT, B. a kol., 2018. Abeceda mzdové účetní. Praha: Anag. ISBN 978-80-7554-117-8.
- CAHA, Z., et al. 2017. Management lidských zdrojů. Lüdenscheid: Ram-Verlag. ISBN 978-3-942303-52-1.
- KOCIÁNOVÁ, R., 2012. Personální řízení a vývoj. Havlíčkův Brod: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3269-5.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dílčí úkoly 26 26 Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 44 Příprava na závěrečný test 26 52 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
dílčí úkoly 30 % - Podmínky testu
- Aktivní účast na cvičeních. Dílčí úkoly v~rámci seminářů - max. 30 b. Písemný test – soubor otázek zaměřených průřezově na celý obsah předmětu - max. 70 b. Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Docházka u přednášek prezenčního studia je sledována. Studenti s individuálním studijním plánem budou hodnoceni pouze prostřednictvím 100 bodového závěrečného testu ve zkouškovém období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/N_PEM