VŠTE:NCJ_1a Německý jazyk I - Informace o předmětu
NCJ_1a Německý jazyk I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Monika Lavičková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NCJ_1a/E5: So 5. 10. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, Ne 15. 12. 11:25–12:55 I214P, 13:05–14:35 I214P, M. Lavičková
NCJ_1a/S01: Čt 14:50–16:20 I317A, M. Lavičková - Předpoklady
- Vstupní úroveň jazykových znalostí studentů: minimálně A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň A2+ až B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a vybavení studentů jazykovými znalostmi a dovednostmi minimálně na úroveň A2+ až B1- pro každodenní komunikaci, aby zvládli běžné úkoly, které se je bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání).
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen rozumět frázím a běžné slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání). Dokáže pochopit smysl krátkých, jasných zpráv a hlášení. Umí číst krátké jednoduché texty. Umí vyhledat konkrétní předvídatelné informace v každodenních materiálech, např. inzerátech, prospektech, jídelních lístcích a jízdních řádech. Rozumí krátkým osobním dopisům. Umí komunikovat v jednoduchých běžných situacích vyžadujících jednoduchou přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci, i když obvykle nerozumí natolik, aby konverzaci sám dokázal udržet. Umí použít řadu frází a vět, aby jednoduchým způsobem popsal vlastní rodinu a další lidi, životní podmínky, dosažené vzdělání a své současné nebo předcházející zaměstnání. Umí napsat krátké jednoduché poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb. Umí napsat velmi jednoduchý osobní dopis.
- Osnova
- 1. Seznámení studentů se SERRJ. Struktura mezinárodní zkoušky B1
- 2. Situace běžného života
- 3. Představování se
- 4. Orientace ve městě
- 5. Doprava ve městě
- 6. Rodina, společnost
- 7. Bydlení
- 8. Nakupování a služby
- 9. Zdravý životní styl
- 10. Dovolená
- 11. Ubytování v hotelu
- 12. Nejznámější lázeňská města v České republice
- 13. Ústní projev. (1.-8. lekce)
- Literatura
- povinná literatura
- FISCHER-MITZIVIRIS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAOU, 2009. So geht's noch besser zum ZD: Prüfungsvorbereitung Zertifikat Deutsch B1: Testbuch. Stuttgart: Klett. ISBN 978-3-12-675572-6.
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., 2013. Německý jazyk první. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
- CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžné hodnocení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 15 20 Příprava na závěrečný test 5 18 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční a kombinovaná forma
Průběžné hodnocení (např. ústní projev, poslech, text s~porozuměním atd) 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve třídách v prostorách vysoké školy. Pro denní studenty je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce. U studentů kombinované formy se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/NCJ_1a