VŠTE:MKD Marketing v dopravě - Informace o předmětu
MKD Marketing v dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. (cvičící)
Ing. Martin Stach (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MKD/P01: St 18:10–19:40 B1, M. Stach
MKD/T6: So 12. 10. 8:00–9:30 I214P, 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, 13:05–14:35 I214P, L. Ližbetinová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům teoretické znalosti v oblasti marketingu se specifickým zaměřením na oblast dopravních služeb a seznámit je s novými trendy v dané oblasti. Pozornost je kladena na pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů (marketingový mix, komunikační mix, chování trhu a jeho segmentace v dopravě). Student získá komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu, které je schopný aplikovat na reálné problémy.
- Výstupy z učení
- Úspěšný absolvent předmětu rozumí základním zákonitostem marketingu v dopravě, dokáže řešit základní marketingové analýzy a navrhnout možná řešení.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingu dopravy 2 Marketing služeb a dopravy, trh dopravních služeb 3. Marketingové prostředí, specifika marketingového prostředí 4. Marketingové řízení v dopravě, marketingový plán dopravní firmy 5. Marketingový informační systém a marketingový výzkum v dopravě 6. Kupní chování zákazníků se vztahem k dopravním službám 7. Marketingový mix dopravních služeb 8. Produkt a jeho specifika v dopravě 9. Cena a její specifika v dopravě 10. Marketingová komunikace a komunikační mix 11. Distribuce a marketingová logistika 12. Rozšířený marketingový mix v dopravě 13. Nové trendy v marketingu dopravních společností
- Literatura
- povinná literatura
- SLABÁ, M., 2012. Marketing: studijní opora pro kombinované studium: bakalářský studijní program. 1. Vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
- ŘEZNÍČEK, B. a P. ŠARADÍN, 2001. Marketing v dopravě. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0051-4.
- NAGYOVÁ, J., 1998. Marketing v dopravě II. Univerzita Pardubice. ISBN 80-7194-127-1.
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, M. a kol., 2013. Základy marketingu. 1. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
- KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. Vydání. Praha: Grada, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
- KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. Vydání. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 9780273786993.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 12 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 12 Příprava na závěrečný test 40 58 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 100 %
- Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/MKD